Praca biurowa wydaje się być łatwa i przyjemna. No przecież siedzisz osiem godzin….Nic bardziej mylnego. Siedzenie to najgorsza pozycja dla kręgosłupa. Twój kręgosłup wolałby przez 8 godziń „stać” i „chodzić”. Przeciażenia w odcinku lędźwiowym kręgosłupa podczas pozycji siedzącej są kilkadziesiąt razy większe niż w pozycji stojącej. Dochodzi do tego często nieergonomiczne wyposażenie Twojego biura: komputer na skos, zły fotel, brak podkładek pod nadgarstki i łokcie…zagwarantowane problemy za kilka lat albo i miesięcy.

Co możesz zrobić dla siebie? Zadbaj by ekran komputera był naprzeciwko i na wysokości twojego wzroku. Fotel wybierz taki z możliwością regulacji wysokości i dokup sobie poduszkę lędźwiową, świetnie się sprawdza w biurze , w domu i samochodzie. Dzięki takiej podkładce choć trochę odciążysz kręgosłup. Poproś szefa o zakup podkładek pod myszkę ze specjalnym wyprofilowanie pod nadgarstek. Długotrwały ucisk w okolicy nadgarstka może ucisnąć nerw pośrodkowy a w konsekwencji nabawisz sie Cieśni Nadgarstka – a to na prawdę duży problem często kończący się operacją. Dbaj o łokcie tak również łatwo o uciśnięcie nerwu łokciowego.

A przede wszystkim rób tzw: mikroprzerwy. Siedząc na fotelu też możesz zrobić kilka ćwiczeń rozluźniających odcinek szyjny kręgosłupa, rozluźniających obręcz barkową i kończyny górne. Nie zapominaj o oczach i nogach.

Co godzinę wstań i przejdź się po biurze, zrób kilka krążeń bioder, wspięć na palce a jeśli dasz radę to również kilka przysiadów.

Krążenia ramion w przód i tyły, krążenia głową w lewo i prawo. Wkrótce postaram się zamieścić jakiś filmik z instrukcją dla Ciebie.

Poduszki lędźwiowe do zakupienia moim stacjonarnym sklepie:) Służę radą i pomocą w likwidowaniu Twoich dolegliwości.

articleImage: Coraz więcej pracowników wybiera pracę stojąco-siedzącą

 

Ćwiczenia na kręgosłup szyjny. Jakie ćwiczenia pomogą, gdy boli kręgosłup szyjny?