Temat jakże modny. Coraz więcej ludzi biegających widzę na ulicach. To pozytywny trend, oznacza, że ruszyliśmy się z foteli, że nie chcemy reszty młodego życia i tego starszego spędzić przed telewizorem narzekając, że jesteśmy zmęczeni po pracy. Ruch to najlepsze lekarstwo.

Byłoby fajnie gdybyśmy…..robili wszystko świadomie i na miarę swoich aktualnych możliwości. A więc trening z głową, najlepiej ze specjalnym programem treningowy.

A gdy już jesteśmy zaangażowani, proponuję słuchać swojego ciała i wszystkich sygnałów dobiegających z organizmu. O kontuzję nie trudno. Należy zadbać o odpowiednie obuwie, ale to już wiecie. A co ze stopami? No właśnie, myślę, ze niewielu z Was ma zbadane stopy. Najlepiej gdyby fizjoterapeuta, który zna się na stopach obejrzał je i podowiedział co zrobić, by Wasz bieg był bardziej ergonomiczny, mniej obciążający a co za tym idzie sprawiał Wam przyjemność.

W swojej praktyce spotykam się jednak z wieloma problemami  związanymi ze stopami u  biegaczy. Często wynikają one po prostu z wady stóp, która jest od dawna, ale nikt o niej nie wiedział, żaden lekarz nie powiedział. Chodzi o płaskostopie poprzeczne lub podłużne, koślawość pięt – to najczęstsze wady.

Gdy  zaczynasz biegać nic się nie dzieje, dopiero gdy bieganie to całe Twoje życie, stopy dostają do wiwatu. Przeciążenie struktur stopy już i tak osłabionych przez wadę.

Co możesz zrobić?  Skontaktuj się z fizjoterapeutą zbada, oceni, dobierze wkładki odpowiednie do Twojej wady i pasujące do Twojego stylu biegania. Jeśli trzeba wykonywane są wkładki tzw:indywidualne zamówienie. Dodatkowo pokaże jak ćwiczyć stopy przed i po treningu, na co zwrócić uwagę, gdy zaczynają boleć Cię stopy.

Zapraszam na bezpłatne badanie stóp do Nas:)